Bu kılavuz, şu anda mevcut olan bazı haritalar için hem temel hem de gelişmiş açıklamaları gösterecektir. Ayrıca, her haritanın nasıl geliştiğini açıklamak için bazı arka plan bilgileri eklenmiştir. Nuke
- Yaratıcı: Jo "MEEEEDIC" Bieg
- Lokasyon: Amerika Birleşik Devletleri
- Çıkış Tarihi: 5 Kasım 1999
Bir nükleer santralde geçen Nuke, Beta 4.0'da tanıtıldı ve bu da onu serideki hala mevcut olan en eski harita haline getirdi. Zamanla, 2016-2017'de o dönemde tartışmalı yeniden tasarımı nedeniyle zorlu bir dönem de dahil olmak üzere birkaç yeniden çalışmadan geçti. Çok sayıda ayarlamadan sonra harita, bugün bildiğimiz versiyona dönüştü.
Bu iyileştirmelere rağmen, Nuke T tarafı için önemli bir dezavantaja sahip bir harita olmaya devam ediyor. Yine de, hem izlemek hem de oynamak için en eğlenceli haritalardan biri olarak varlığını sürdürdü.
Train
- Yaratıcı: Christopher "Cancerboy" Mair
- Lokasyon: Rusya
- Çıkış Tarihi: 30 Aralık 1999
1999'da yaratılan haritanın geliştirme ekibi, o zamanlar "Barking Dog Studios" olarak biliniyordu ve ofislerinden sadece birkaç metre uzaklıkta bulunan bir tren istasyonundan esinlenerek tren temalı bir harita yaratmayı amaçladı. Train'in geliştirilmesi hızla ilerledi ve Beta 5.0'da tanıtıldı ve hızla topluluğun favorisi haline geldi. CS:GO'nun piyasaya sürülmesine kadar haritanın düzeninde çok az değişiklik yapıldı ve CS ekibi onu rekabetçi oyun için uyarlamaya başladı. 2014'te harita daha önemli değişikliklere uğradı.
Train oyunda önemli bir harita olmaya devam etti, ancak CS ekibi Ancient'a yer açmak ve denge sorunlarını gidermek için onu aktif harita havuzundan çıkardı. Train, 2024'te CS2'de yeni güncellemelerle geri döndü ve oldukça değişikliklere uğradı.
Dust II
- Yaratıcı: David "DaveJ" Johnston
- Lokasyon: Fas
- Çıkış Tarihi: 13 Mart 2001
1999'da CS ekibi beta 4.0'da de_dust'ı tanıttı. O zamanlar harita o kadar popülerdi ki yaratıcıları daha dengeli ve iddialı bir devamını tasarlamaya karar verdiler. Mart 2001'de Dust II, Fas'ın kentsel bir bölgesinde geçen seriye tanıtıldı ve önceki versiyonu hızla geride bırakarak Counter-Strike'taki en popüler harita olmaya devam etti. Dust 2, günümüze kadar varlığını korudu, çok sayıda turnuvada yer aldı ve yıllara rağmen harita kökenlerinden neredeyse hiç değişmedi.
Inferno
- Yaratıcı: Christopher "Barney" Auty
- Lokasyon: İtalya
- Çıkış Tarihi: 13 Mart 2001
İtalyan bir mahallede geçen Inferno, 1.1 sürümünde mevcut biçiminden belirgin şekilde farklı bir düzenle seriye tanıtıldı. 2003 yılında, haritayı dengelemek için birkaç değişiklik geçirdi ve serideki en popüler haritalardan biri haline geldi. CS:S için harita, daha sonra CS:GO için geri alınan düzeninde ek ayarlamalar aldı. 2016 yılında, garip açıları düzelten ve genel oynanışı iyileştiren görsel bir güncelleme aldı.
Tanıtımından bu yana Inferno, Dust II ve Mirage ile birlikte serinin en ikonik haritalarından biri olarak rekabetçi sahnede güçlü bir varlık sürdürdü.
Vertigo
- Yaratıcı: Christopher "Barney" Auty
- Lokasyon: Amerika Birleşik Devletleri
- Çıkış Tarihi: 13 Mart 2001
Muhtemelen günümüzde var olan en kötü şöhretli harita olan Vertigo, 1.1 yamasıyla inşa halindeki bir gökdelende geçen bir harita olarak tanıtıldı. Sıradan bir şekilde oynaması eğlenceli olmasına rağmen, çok labirentli, geniş ve adil olmayan yapılara sahipti, bu da profesyonel turnuvalarda oynanma fırsatını kaçırmasına neden oldu. Harita, CS:GO'ya geri dönene kadar uzun süre yoktu ve ne yazık ki geçmişten birkaç hatayı geri getirdi. Bu nedenle, bir kez daha birkaç önemli turnuvadan dışlandı.
Kasım 2017'de CS ekibi, bir gün geri döneceğine söz vererek haritayı oyundan kaldırmaya karar verdi. Mart 2019'da Vertigo, tamamen hazır olmamasına rağmen rekabetçi harita havuzuna girerek yeni bir yeniden çalışmayla geri döndü. Zamanla, harita bugüne kadar aktif harita havuzunda kalırken sürekli ayarlamalar geçirdi.
Kararsız düzeni ve garip açıları nedeniyle birçok oyuncunun nefretini kazandığını söyleyebilirsiniz. Ancak CS ekibinin özverili çalışmaları sayesinde harita artık mükemmel bir rekabet haritası ve en sıra dışı haritanın bile harika olabileceğinin canlı kanıtı olarak karşımıza çıkıyor.
Mirage
- Yaratıcı: Michael "BubkeZ" Hüll
- Lokasyon: Fas
- Çıkış Tarihi: 12 Haziran 2013
Birçok kişi tarafından sevilen ve diğerleri tarafından nefret edilen cpl_strike, 2003 yılında "Cyberathlete Professional League" (CPL) turnuvaları için yaratılmış bir haritaydı. Birkaç değişiklik ve yasal sorundan sonra, CPL olmayan versiyonu 2004 yılında de_mirage adı altında yayınlandı.
2013 yılında harita CS ekibi tarafından satın alındı ve Fas'ın kentsel bir bölgesinde geçen CS:GO'ya uygulandı. O zamandan beri Mirage büyümeye devam etti ve neredeyse tüm rekabetçi turnuvalarda yer aldı. Bugün, her zamankinden daha güçlü olmaya devam ediyor ve mevcut en dengeli rekabetçi haritalardan biri.
Overpass
- Yaratıcı: Magnar "insta" Jenssen
- Lokasyon: Almanya
- Çıkış Tarihi: 18 Aralık 2013
CS:GO için 2013'ün sonlarında tanıtılan Overpass, CS ekibi tarafından yaratılan ve Almanya'nın kentsel bir bölgesinde geçen tamamen orijinal bir haritadır. İlk versiyonları belirgin şekilde farklı yollar içeriyordu, son versiyon CT tarafını destekliyordu ve o zamandan beri düzeltilen bazı saçma güçlendirmeler içeriyordu. Harita hem topluluk hem de profesyonel turnuvalar tarafından iyi karşılandı ve birçok kişinin sevgisini kazandı.
2024'te, yayınlanmasından 10 yıldan biraz fazla bir süre sonra, zirvede olmasına rağmen CS2'nin aktif harita havuzundan kaldırıldı. Ancak rekabetçi modda oynanabilirliğini sürdürüyor.
Anubis
- Yaratıcı: "Roald", "jakuza" & "jd40".
- Lokasyon: Mısır
- Çıkış Tarihi: 31 Mart 2020
Mısır'daki harabelerde geçen yeni ve bilinmeyen bir harita olan Anubis, 2020'de diğer topluluk haritalarının yanında oyunda yerini bulmayı başardı. Kısa sürede oldukça fazla umut vadetti ve CS ekibinin Tuscan ile birlikte bu haritayı satın almaya karar vermesine neden olacak kadar popüler hale geldi.
Anubis, CS:GO'daki versiyonuna sadık kalarak ve rekabetçi oyunlarda iyi bir etki yaratarak CS2'ye geri döndü.
Ancient
- Yaratıcı: CS Ekibi
- Lokasyon: Meksika
- Çıkış Tarihi: 3 Aralık 2020
Beta 6.5'te tanıtılan de_aztec, uzun süre boyunca gündelik oyun için eğlenceli bir harita olarak kaldı. Ancak, rekabetçi olarak uygulanabilir değildi ve profesyonel turnuvalardan dışlandı. CS:GO'ya geri döndükten sonra, oyuncu tabanı dip seviyeye ulaştı ve onu havuzdaki en az oynanan harita yaptı. Sonuç olarak, CS ekibi Kasım 2017'de haritayı oyundan kaldırmaya karar verdi ve bir gün geri döneceğine söz verdi.
Aralık 2020'de Aztec "temiz bir sayfa" yaptı ve selefiyle aynı Aztek harabelerinde geçen Ancient adı altında yeniden tanıtıldı. Bu radikal değişiklik, bugün hala mükemmel bir rekabetçi harita olarak kaldığı profesyonel turnuvalara katılmasına izin verdi.
- Shanghai Major Hub artık mevcut. Turnuva öğeleri satın almak, Pick'Em Challenge'ı oynamak ve daha fazlası için hub'ı ziyaret edin
- Yükseltilebilir bir Şanghay 2024 Jeton'u almak için bir Şanghay 2024 İzleyici Geçişi satın alın. Aktif bir geçişle jetonunuzu yükseltebilir ve Pick'Em Challenge'ı oynayarak ekstra hatıra paketleri kazanabilirsiniz. Ayrıca, Pick'Em Challenge performansınızı arkadaşlarınızla karşılaştırabileceğiniz Aktif Geçiş Liderlik Tablosu'nda görüneceksiniz.
- Prime statüsüne sahip tüm oyuncular Pick'Em seçimlerini ücretsiz yapabilir! Ancak, bir etkinlik aşamasından zorlukları tamamlamak ve ödüller kazanmak için, o aşama başlamadan önce bir İzleyici Geçişi etkinleştirmeniz gerekecektir.
[ MÜZİK KİTLERİ ]- Perfect World'ün yeni müzik seti "Ay Hey" artık oyun içinde standart ve StatTrak versiyonlarında satın alınabilir.
[ OYNANIŞ ]- Oyuncuların, oyunun kaldıramayacağı hızlarda hareket etmek için analog bağlantıları kullanmasını önlemek amacıyla varsayılan olarak etkinleştirilen sv_quantize_movement_input ayarı eklendi.
- Sunucuların bazı oyun kurallarını rekabetçi moddan ölüm maçına ve maç ortasında tekrar rekabetçi moda geçirdiği durumlarda, silahlar yere düştüğünde artık kaybolmayacak; ancak haritayı yeniden yüklemeden oyun kuralları ayarlarını değiştirmek topluluk sunucuları için genel olarak desteklenen bir iş akışı değildir.
[ AÇIKLAMALAR ]- Metin arka planını kapatma desteği eklendi.
- Smoke dışındaki el bombası türleri için destek eklendi.
- Node sınırı 100'den 300'e çıkarıldı.
- annotation_delete_previous_node komudunun parçacık efektlerini temizlememesi düzeltildi.
[ ÇEŞİTLİ ]- Önceki tüm CS:GO silah kasalarından silah kiralama özelliği eklendi.
- İstemci delta tiklerinin sırasını zorunlu kılmak için sv_deltaticks_enforce ve sv_deltaticks_log adlı politika ayarları eklendi. Bu ayarlar, delta tiklerinin sırasız bağlantı kesintilerine neden olan yapılandırmaların teşhis edilmesine yardımcı olmalıdır.
- Sohbette yerelleştirilmemiş #SLOT önekinin görünebileceği durum düzeltildi.
- Counter-Strike Broadcast Playcast Webserver uygulamasına bir referans eklendi
[ HARİTALAR ]Basalt
- Topluluk Atölyesi'nden son sürüme güncellendi.
TrainNuke
Bir nükleer santralde geçen Nuke, Beta 4.0'da tanıtıldı ve bu da onu serideki hala mevcut olan en eski harita haline getirdi. Zamanla, 2016-2017'de o dönemde tartışmalı yeniden tasarımı nedeniyle zorlu bir dönem de dahil olmak üzere birkaç yeniden çalışmadan geçti. Çok sayıda ayarlamadan sonra harita, bugün bildiğimiz versiyona dönüştü.
Bu iyileştirmelere rağmen, Nuke T tarafı için önemli bir dezavantaja sahip bir harita olmaya devam ediyor. Yine de, hem izlemek hem de oynamak için en eğlenceli haritalardan biri olarak varlığını sürdürdü.
Train
1999'da yaratılan haritanın geliştirme ekibi, o zamanlar "Barking Dog Studios" olarak biliniyordu ve ofislerinden sadece birkaç metre uzaklıkta bulunan bir tren istasyonundan esinlenerek tren temalı bir harita yaratmayı amaçladı. Train'in geliştirilmesi hızla ilerledi ve Beta 5.0'da tanıtıldı ve hızla topluluğun favorisi haline geldi. CS:GO'nun piyasaya sürülmesine kadar haritanın düzeninde çok az değişiklik yapıldı ve CS ekibi onu rekabetçi oyun için uyarlamaya başladı. 2014'te harita daha önemli değişikliklere uğradı.
Train oyunda önemli bir harita olmaya devam etti, ancak CS ekibi Ancient'a yer açmak ve denge sorunlarını gidermek için onu aktif harita havuzundan çıkardı. Train, 2024'te CS2'de yeni güncellemelerle geri döndü ve oldukça değişikliklere uğradı.
Dust II
1999'da CS ekibi beta 4.0'da de_dust'ı tanıttı. O zamanlar harita o kadar popülerdi ki yaratıcıları daha dengeli ve iddialı bir devamını tasarlamaya karar verdiler. Mart 2001'de Dust II, Fas'ın kentsel bir bölgesinde geçen seriye tanıtıldı ve önceki versiyonu hızla geride bırakarak Counter-Strike'taki en popüler harita olmaya devam etti. Dust 2, günümüze kadar varlığını korudu, çok sayıda turnuvada yer aldı ve yıllara rağmen harita kökenlerinden neredeyse hiç değişmedi.
Inferno
İtalyan bir mahallede geçen Inferno, 1.1 sürümünde mevcut biçiminden belirgin şekilde farklı bir düzenle seriye tanıtıldı. 2003 yılında, haritayı dengelemek için birkaç değişiklik geçirdi ve serideki en popüler haritalardan biri haline geldi. CS:S için harita, daha sonra CS:GO için geri alınan düzeninde ek ayarlamalar aldı. 2016 yılında, garip açıları düzelten ve genel oynanışı iyileştiren görsel bir güncelleme aldı.
Tanıtımından bu yana Inferno, Dust II ve Mirage ile birlikte serinin en ikonik haritalarından biri olarak rekabetçi sahnede güçlü bir varlık sürdürdü.
Vertigo
Muhtemelen günümüzde var olan en kötü şöhretli harita olan Vertigo, 1.1 yamasıyla inşa halindeki bir gökdelende geçen bir harita olarak tanıtıldı. Sıradan bir şekilde oynaması eğlenceli olmasına rağmen, çok labirentli, geniş ve adil olmayan yapılara sahipti, bu da profesyonel turnuvalarda oynanma fırsatını kaçırmasına neden oldu. Harita, CS:GO'ya geri dönene kadar uzun süre yoktu ve ne yazık ki geçmişten birkaç hatayı geri getirdi. Bu nedenle, bir kez daha birkaç önemli turnuvadan dışlandı.
Kasım 2017'de CS ekibi, bir gün geri döneceğine söz vererek haritayı oyundan kaldırmaya karar verdi. Mart 2019'da Vertigo, tamamen hazır olmamasına rağmen rekabetçi harita havuzuna girerek yeni bir yeniden çalışmayla geri döndü. Zamanla, harita bugüne kadar aktif harita havuzunda kalırken sürekli ayarlamalar geçirdi.
Kararsız düzeni ve garip açıları nedeniyle birçok oyuncunun nefretini kazandığını söyleyebilirsiniz. Ancak CS ekibinin özverili çalışmaları sayesinde harita artık mükemmel bir rekabet haritası ve en sıra dışı haritanın bile harika olabileceğinin canlı kanıtı olarak karşımıza çıkıyor.
Mirage
Birçok kişi tarafından sevilen ve diğerleri tarafından nefret edilen cpl_strike, 2003 yılında "Cyberathlete Professional League" (CPL) turnuvaları için yaratılmış bir haritaydı. Birkaç değişiklik ve yasal sorundan sonra, CPL olmayan versiyonu 2004 yılında de_mirage adı altında yayınlandı.
2013 yılında harita CS ekibi tarafından satın alındı ve Fas'ın kentsel bir bölgesinde geçen CS:GO'ya uygulandı. O zamandan beri Mirage büyümeye devam etti ve neredeyse tüm rekabetçi turnuvalarda yer aldı. Bugün, her zamankinden daha güçlü olmaya devam ediyor ve mevcut en dengeli rekabetçi haritalardan biri.
Overpass
CS:GO için 2013'ün sonlarında tanıtılan Overpass, CS ekibi tarafından yaratılan ve Almanya'nın kentsel bir bölgesinde geçen tamamen orijinal bir haritadır. İlk versiyonları belirgin şekilde farklı yollar içeriyordu, son versiyon CT tarafını destekliyordu ve o zamandan beri düzeltilen bazı saçma güçlendirmeler içeriyordu. Harita hem topluluk hem de profesyonel turnuvalar tarafından iyi karşılandı ve birçok kişinin sevgisini kazandı.
2024'te, yayınlanmasından 10 yıldan biraz fazla bir süre sonra, zirvede olmasına rağmen CS2'nin aktif harita havuzundan kaldırıldı. Ancak rekabetçi modda oynanabilirliğini sürdürüyor.
Anubis
Mısır'daki harabelerde geçen yeni ve bilinmeyen bir harita olan Anubis, 2020'de diğer topluluk haritalarının yanında oyunda yerini bulmayı başardı. Kısa sürede oldukça fazla umut vadetti ve CS ekibinin Tuscan ile birlikte bu haritayı satın almaya karar vermesine neden olacak kadar popüler hale geldi.
Anubis, CS:GO'daki versiyonuna sadık kalarak ve rekabetçi oyunlarda iyi bir etki yaratarak CS2'ye geri döndü.
Ancient
Beta 6.5'te tanıtılan de_aztec, uzun süre boyunca gündelik oyun için eğlenceli bir harita olarak kaldı. Ancak, rekabetçi olarak uygulanabilir değildi ve profesyonel turnuvalardan dışlandı. CS:GO'ya geri döndükten sonra, oyuncu tabanı dip seviyeye ulaştı ve onu havuzdaki en az oynanan harita yaptı. Sonuç olarak, CS ekibi Kasım 2017'de haritayı oyundan kaldırmaya karar verdi ve bir gün geri döneceğine söz verdi.
Aralık 2020'de Aztec "temiz bir sayfa" yaptı ve selefiyle aynı Aztek harabelerinde geçen Ancient adı altında yeniden tanıtıldı. Bu radikal değişiklik, bugün hala mükemmel bir rekabetçi harita olarak kaldığı profesyonel turnuvalara katılmasına izin verdi.